Arrangemang
Topp2019

Instruktioner matchvärdar


Instruktion för matchvärd i Mimershallen - säsongen
2016/2017

Om ni har frågor - hör av er till arrangemangsgruppens kontaktperson
Kacka Almström på 0702613492.

Vid varje A-lagsarrangemang har Kungälvs HK matchvärdar på plats. De skall se
till att alla har det bra och vara klubbens ansikte utåt.

Arrangemangsansvarig ser till att "blipp" finns tillgänglig för matchvärdarna

i Mimershallen 2 tim före match.

Innan match

Du skall vara i hallen 2 timmar innan match.

Sätt upp skyltar på dörrarna till omklädningsrummen i båda korridorerna. KHK herrar vill ha omklädningsrum 4 och damer vill ha omklädningsrum 5. Det finns skyltar till både bortalag och hemmalag i skåpet.

Se till att omklädningsrummen med toa och dusch ser snygga ut.

Se till att domarrummet ser snyggt ut (1:a rummet på vänster sida,

då du kommer in genom spelarentrén)

Ställ fram stolar till båda lagen (ca14st/lag), så långt bak som möjligt, så att

sekretariatet har fri sikt.

Plocka fram ett bord och två stolar och till sekretariatet. Vid de tillfällen det är en delegat på plats får vi ta fram ett bord och stol till. Armatur till

matchtavlan i caféet, första skåpet till vänster. Armaturen kopplas upp i
märkt skåp bakom vänster avbytarbänk. Sekretariatet skall också ha
tillhörande matchdator, som finns i det bruna skåpet i ungdomsförrådet under läktaren

Ta fram ett ståbord till speaker (eller be speaker göra det)

Ta fram entrébord som står i förrådet vi toaletterna.

Markera för fotografen, 4 meter från målstolpe om det inte är
gjort

Kolla upp att näten i målen är hela. TIDIGT!!!!!!

Ta emot lagen, matchdelegaterna och domarna "Välkomna till
Kungälvshandbollklubb" och informera vart det tekniska mötet ska vara.

Hämta upp inspringsskynket. Häng upp inspringsskynket över den

högra nödutgångsdörren (mot Mimersgymnasiet) så nära matchstart som
möjligt. De två krokarna finns i bruna skåpet i ungdomsförrådet under läktaren.
OBS plocka ned det och krokarna direkt efter inspringet!

Matchvärd bör befinna sig i spelargången med nycklar till omklädningsrummen under match och om det behövs och för domarens säkerhet.

Lägg fram golvtork, handdukar och tröjor till golvtorkarna som kommer 30 min innan match.



Tekniskt möte ska hållas1 timme innan matchstart. Det hålls av matchvärd. Separat guide finns.

Någon av matchvärdarna ska stämma av med cafépersonalen, så de vet vem de ska vända sig till vid behov. Tänk även på att det kan bli ny cafépersonal under arrangemanget.

Om det är ny match

Hälsa nya lag välkomna och berätta när och vart det tekniska mötet ska vara. (troligen får detta göras under pågående match)

Hälsa eventuella nya domare och sekretariatpersonal välkomna och berätta när och vart det tekniska mötet ska vara. (troligen får detta göras under pågående match)

Se till så att respektive lagbänk ser ok ut.

Sedan gäller samma rutiner som på första matchen.

Efter match

Se till så att lagen och domarna kommer in i sina

omklädningsrum.

Arrangemanget är slut

Plocka undan alla framtagna saker.

Inventera caféet med hjälp av checklistan.

Läktare och övriga golvytor skall grovstädas i samarbete med
cafépersonalen. Sopsäckar ska tömmas och sopor skall till soprummet
i korridoren bakom högra kortsidan.

Lycka Till!

Md partners2019
KHK PARTNERS
Md vistallerupp
LÄS MER OM #viställerupp
Md shepartners2
SHE PARTNERS
Md she web
FÖLJ SHE LAGEN
Md loggaidrottensbingo
Md nyhetsbild forening
Köp e-rabatten och stöd KHK
Md 140610 stiftelsen dunross
Md attityd logotyp web
Md bohuscup web
Md facebook
Md instagram
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub