F-11 (F07)
Banner2018

Protokoll HT 15

Anteckningar från föräldramöte F-07 12/9-2015

Närvarande 17 av 36

Presentation av Anna och Kerstin och pratar om utbildning för barnhandboll. Barnhandboll har förändrats mkt de senaste åren. (se häfte utdelat på mötet). Anna och Kerstin delar sin syn på barnhandboll att det är individuell utveckling som är det viktigaste inte att man lär sig speciella kombinationer. I början kommer detta vara rörigt och ni föräldrar som har spelat tidigare kommer inte känna igen er och det måste ni respektera. Barnhandboll går ut på att ha roligt och att utvecklas individuellt.

F-07 har en synkad ledargrupp.

Kerstin meddelar att hon sitter i ungdomskommiten och gärna vill ha åsikter/synpunkter från oss föräldrar.

Nu i början är det viktigt att sammansätta gruppen därför kommer vi i fortsättningen träffas i omklädningsrummet kl 10:15 inför varje träning. Vi kommer dessutom att duscha tillsammans efter träningen för att prata efter träningen och uppfatta vad som skett under träningen/matchen. Det ger oss också en möjlighet att lära våra tjejer hur man beter sig mot varandra i omklädningsrummet.

Kristina från ungdomskommiten presenterar sig och informerar om ungdomskommitens arbete. Klubbens värdegrund för föräldrar och barn. Hon tar upp vikten med lagsport mot alkohol och droger och hur viktigt det är för lagen att föräldrarna finns med som stöd. Genom era barn är ni också medlemmar i föreningen. Hon tar upp föräldrabeteende vid sidan av planen. Det är föräldrar som stöttar och ledare som coachar.

F-07 idag består av ca 35-40 tjejer (lite flytande nu i början då många nya kommer och vissa från förra året faller bort, detta stabiliserar sig mera efter att anmälningsavgiften kommit ut). Vi har ett tak vid 50 tjejer.

Under hösten kommer det vara 2 sammandrag (under våren 2 till) då vi åker med laget och spelar matcher mot andra klubbar. Vi spelar matcher men det räknas inga mål och det finns inga vinnare eller förlorare. Viktigt att vi som föräldrar är enade om detta. Dock går handboll ut på att göra mål och förhindra mål (dvs ta tillbax bollen), bollen skall spelas till den som har bästa läget. Det är alltså inte så att bollen skall passas runt till alla i laget utan bollen skall alltid passas till den med bästa läget och har man bästa läget mot mål skall man skjuta. F-07 kommer att bestå av 5 lag. Då vi kommer att spela på olika platser kommer vi som ledare att göra upp lag. Därför är det viktigt att meddela mig (anna sundin: annasundin47@gmail.com) om ditt barn INTE kan vara med på något av sammandragen. Datumen som gäller är:

*14/11 3 lag åker till Backa kl 9 – 13:30

*15/11 2 lag åker till angered kl 9:15 – 13:00

*12/12 3 lag spelar hemma i kungälv kl 14 – 18:30

*13/12 2 lag åker till Kungsbacka kl 13:30 – 17:40

Under sammadragen är det viktigt att man har riktig mat med sig i sina matsäckar. Det råder totalt godis/läsk/kak/saft förbud

På sammandraget som vi har hemma den 12/12 kommer de föräldrar vars barn spelar att bemanna cafet samt sköta matchklockan. Detta kommer ni att kontaktas om av våra lagföräldrar när det närmar sig.

Lagföräldrar är otroligt viktiga och bra stöttning för laget. Bra stöd från lagföräldrar är viktigt för att laget skall lyckas. Vi kommer detta året ha 4 lagföräldrar vilket är toppen

Jenny Karlsson (mamma till Matilda) Sammankallande

Cecilia Olsson (mamma till alma)

Carl Månsson (pappa till Märta)

Henrik Andersson (pappa till Molly)

Det är viktigt att vi kommer igång med en lagkassa. På detta sätt kan vi samla in pengar till laget och alla förtjänster vi gör för saker vi säljer kan vi sätta in där. Genom att redan nu börja bygga upp en buffert runt laget gör att vi kan genom dessa pengar betala delar av cupavgifter (25 %) eller delar av profilkläder eller hitta på annat roligt i samband med en träning tex gå å käka tillsammans eller bada eller dylikt. I vårt lag finns det inget säljtvång men det finns en förhoppning att alla gör så gott dem kan för att bidra. Vi kommer att under höstterminen förhands sälja EM biljetter till Damernas EM, för varje såld biljett får vi 50 kr till laget. Vi kommer även att sälja saffran (säljdirekt.se) samt julblommor (tulpankungen.se).

Det är även av intresse om det finns någon som vill sponsra laget och då få sin företagslogga tryckt på profiltröjorna (ni som redan beställt kläder kan lämna in dessa på eftertryck). Vi är redan nu glada att meddela att vi har 2 sponsorer (Cramo samt en till).

För att kunna spara ihop pengar i vår lagkassa till att göra andra roliga saker vill vi att varje tjej sätter in 200 kr (100 kr/termin) till vår lagkassa. Så fort vi har fixat ett konto så kommer ni få ut det och kan sätta in pengarna.

Vi behöver nu att någon med insyn i bankvärlden kan hjälpa oss att starta ett konto då vi kommer att starta en ekonomiskförening. Vänligen kontakta Kerstin Parsbäck (kerstin@parsback.se) du som har dessa kunskaper eller om någon mera kan tänka sig kunna sponsra laget.

Profilkläder finns att köpa/beställa på Emeo i kungälv. Då addidas tagit bort grönt ur sina standard färger är overallen dyr, kanske är det bättre att satsa på hoddtröjan istället. Mera info när våra sponsorers loggor finns för tryck kommer så fort som möjligt.

Vi kommer att delta i 3 cuper:

  • 1)Hallbybollen spelas i jönköping och spelas den 3-5/1. Vi kommer att åka med så många lag som möjligt. Vi kommer att spela mot 1 år äldre tjejer. Även här måste ni som föräldrar meddela så snart som möjligt till Anna (annasundin47@gmail.com) om ert barn KOMMER ATT vilja deltaga i denna cupen med 2 övernattningar i skolsal. Sista anmälningsdagen är den 1 oktober. Har man inte anmält då att man VILL DELTAGA finns det ingen möjlighet att komma med! Ev kan det bli svårt att klara av att laget står för 25% av kostnaderna denna gången. Kostnaden per barn är ca 1200 kr (beroende på hur många vi blir) se inbjudan för mera info: http://www.hallbybollen.com/wp-content/uploads/2015/08/Hallbybollen_Inbjudan-2016-1.pdf
  • 2)Bohuscup. Vår egen turnering. Spelas 29/4-1/5. Till denna turnering kommer det krävas av er föräldrar att ni ställer upp och hjälper till, vi kommer att som lag få ta hand om en förläggning eller hall eller liknande. Mera info kommer senare från lagföräldrarna. Men viktigt att ni bokar denna helg redan nu. Vi kommer här att spela mot 1 år äldre tjejer.
  • 3)Aranäsopen. Spelas i Kungsbacka den 14-15/5. Troligen blir det bara spel under söndagen för vår del. Mera info kommer under våren.

Vi kommer att ta lagbilder på en lördag inom snar framtid (vi meddelar tid så fort vi kan) Dessa kan man sedan precis som skolfoto köpa, det finns sedan en önskan från klubben att bilder publiceras på hemsidan. Detta kommer ni få hem lapp om att skriva på om ni godkänner detta.

Vi han inte med att prata om Myclub vilket är den internetsite som klubben använder sig av för registreringar samt hemsida. Detta får vi ta på nästa möte.

Vi vet att det nu är mycket att ta in men efter hand kommer arbetssättet sätta sig och vi vet inför varje termin vad som förväntas av oss föräldrar.

Md huvudpartners
KHK HUVUDPARTNERS
Md leverantorer
OFFICIELLA LEVERANTÖRER
Md guildpartners
GULDPARTNERS
Md vistallerupp
LÄS MER OM #viställerupp
Md shepartners2
SHE PARTNERS
Md she web
FÖLJ SHE LAGEN
Md loggaidrottensbingo
Md nyhetsbild forening
Köp e-rabatten och stöd KHK
Md 140610 stiftelsen dunross
Md attityd logotyp web
Md bohuscup web
Md facebook
Md instagram
Md twitter
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub