Arrangemang
Topp 2025

Instruktioner för matchvärdar 20/21

Instruktion för matchvärd i Mimershallen - säsongen 2020/2021

Om ni har frågor - hör av er till arrangemangsgruppens kontaktpersoner

SHE och Allsvenskan - Natalia Munina på 0709711690 (natalia@kungalvhk.se)
Christian Andersson 073-3124617 (christian@kungalvhk.se)

Vaktmästare Mimers 0303 13310

Div 1 -


Vid varje A-lagsarrangemang har Kungälvs HK matchvärdar på plats. De skall se till att alla har det bra och vara klubbens ansikte utåt.

Arrangemangsansvarig ser till att "blipp" finns tillgänglig för matchvärdarna i Mimershallen 2 tim före match.


Dygn innan match

mer information kommer närmare säsongsstart

Innan match

Du skall vara i hallen 2 timmar innan match.


Checklista av vad ska göras finns inplastat i bruna skåpet i ungdommsförråd och även bifogat längst ner om du vill skriva ut den.

0. Kör genomgång med alla matchvärdar och entrévärdar: alla får presentera sig, uppgifterna ska uppdelades.
Eventuellt matchspecifik information meddelades (t.ex. delegat, TV sänd match, nya rekommendationer från hälsomyndigheten eller aktiviteter från matchpartner).
Ni får välja vem tar hand om tekniskamötet.


  1. Kolla upp att näten i målen är hela. TIDIGT!!!!!!
  2. Sätt upp skyltar på dörrarna till omklädningsrummen i båda korridorerna. KHK herrar vill ha omklädningsrum 4 och damer vill ha omklädningsrum 5. Det finns skyltar till både bortalag och hemmalag i skåpet. Lämna helst ett tom omklädningsrum mellan hemma och borta lag.
  3. Se till att omklädningsrummen med toa och dusch ser snygga ut.
  4. Se till att domarrummet ser snyggt ut (1:a rummet på vänster sida, då du kommer in genom spelarentrén)
  5. Ställ fram stolar till båda lagen (dam - 16st/lag, herr - 14 st/lag), så långt bak som möjligt, så att sekretariatet har fri sikt.
  6. Plocka fram ett bord och två stolar och till sekretariatet. Vid de tillfällen det är en delegat på plats får vi ta fram ett bord och stol till. Armatur till matchtavlan i caféet, första skåpet till vänster. Armaturen kopplas upp i märkt skåp bakom vänster avbytarbänk.
  7. Sekretariatet skall också ha tillhörande matchdator, som finns i det bruna skåpet i ungdomsförrådet under läktaren. De som sitter i sekretariatet tar med den efter det tekniska mötet. (Vid dubbelarrangemang låt skrivaren stå kvar i tekniskamötet rum.)
  8. Ta fram ett ståbord till speaker (eller be speaker göra det)
  9. Ta fram entrébord som står i mediarummet.
  10. Matchklockan finns i mediarummet och ska till sekretariatet.
  11. Markera för fotografen, 4 meter från målstolpe om det inte är gjort.
  12. Ta emot lagen, matchdelegaterna och domarna "Välkomna till Kungälvshandbollklubb" och informera vart det tekniska mötet ska vara. (Rum nära hissen, mitt emot café).
  13. Hämta upp inspringsskynket. Häng upp inspringsskynket över den högra nödutgångsdörren (mot Mimersgymnasiet) så nära matchstart som möjligt. De två krokarna finns i bruna skåpet i ungdomsförrådet under läktaren.
  14. OBS! plocka ned det och krokarna direkt efter inspringet!
  15. På damernas matcher ska även "golvet" fram som dom står och filmar på. Finns även det i mediarummet.
  16. Lägg fram golvtork, handdukar och tröjor till golvtorkarna.


Tekniskt möte ska hållas1 timme innan matchstart. Det hålls av matchvärd. Separat guide finns.


Rollups och reklam

  • Ställ up rollups
    • Herr match: sponsring och lag rollups
    • SHE match: sponsring, lag, SHE välkommen, SHE välkommen åter, Vi ställer upp 3
  • Sportshop banner ställas fram innan match, sen tagets bort.


Under matchen

Matchvärd bör befinna sig i spelargången med nycklar till omklädningsrummen under match och om det behövs och för domarens säkerhet.

Matchvärd följer domarna till omklädningsrum i pausen (för SHE)

Matchvärd följer utvisade spelare till markerat plats på läktaren.


Café

Någon av matchvärdarna ska stämma av med cafépersonalen, så de vet vem de ska vända sig till vid behov.

Café instruktioner finns här => (länken kommer senare)


Efter match

Se till så att lagen och domarna kommer in i sina omklädningsrum.


Om det är ny match på dubbelarrangemang

Hälsa nya lag välkomna och berätta när och vart det tekniska mötet ska vara. (troligen får detta göras under pågående match)

Hälsa eventuella nya domare och sekretariatpersonal välkomna och berätta när och vart det tekniska mötet ska vara. (Troligen får detta göras under pågående match)

Se till så att respektive lagbänk ser ok ut.

Sedan gäller samma rutiner som på första matchen.


Om det är ny match på Div 1

Välkomna nya matchvärdar.

Koordinera nyckelöverlämning och vad får sta kvar till div 1 match.


Arrangemanget är slut

Se till att domarna lämnar nycklar.

Plocka undan alla framtagna saker. Gör ordning i ungdomsförråd och i brunaskåpet. Se instruktioner på dörrar i brunaskåpet.

Läktare och övriga golvytor skall grovstädas i samarbete med cafépersonalen. Sopsäckar ska tömmas och sopor skall till soprummet längst ner i korridoren bakom högra kortsidan.


Lycka Till!

Md atg
Md centrala banner
Md handbollsliganlive
Md handbollplay
Md profixio
Md bohuscup
Md s kra small
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub