Om ni har frågor - hör av er till arrangemangsgruppens kontaktpersoner
SHE och Allsvenskan - Natalia Munina på 0709711690 (natalia@kungalvhk.se)
Christian Andersson 073-3124617 (christian@kungalvhk.se)
Vaktmästare Mimers 0303 13310
Div 1 -
Vid varje A-lagsarrangemang har Kungälvs HK matchvärdar på plats. De skall se till att alla har det bra och vara klubbens ansikte utåt.
Arrangemangsansvarig ser till att "blipp" finns tillgänglig för matchvärdarna i Mimershallen 2 tim före match.
Dygn innan match
mer information kommer närmare säsongsstart
Du skall vara i hallen 2 timmar innan match.
Checklista av vad ska göras finns inplastat i bruna skåpet i ungdommsförråd och även bifogat längst ner om du vill skriva ut den.
0. Kör genomgång med alla matchvärdar och entrévärdar: alla får presentera sig, uppgifterna ska uppdelades.
Eventuellt matchspecifik information meddelades (t.ex. delegat, TV sänd match, nya rekommendationer från hälsomyndigheten eller aktiviteter från matchpartner).
Ni får välja vem tar hand om tekniskamötet.
Tekniskt möte ska hållas1 timme innan matchstart. Det hålls av matchvärd. Separat guide finns.
Matchvärd bör befinna sig i spelargången med nycklar till omklädningsrummen under match och om det behövs och för domarens säkerhet.
Matchvärd följer domarna till omklädningsrum i pausen (för SHE)
Matchvärd följer utvisade spelare till markerat plats på läktaren.
Någon av matchvärdarna ska stämma av med cafépersonalen, så de vet vem de ska vända sig till vid behov.
Café instruktioner finns här => (länken kommer senare)
Se till så att lagen och domarna kommer in i sina omklädningsrum.
Hälsa nya lag välkomna och berätta när och vart det tekniska mötet ska vara. (troligen får detta göras under pågående match)
Hälsa eventuella nya domare och sekretariatpersonal välkomna och berätta när och vart det tekniska mötet ska vara. (Troligen får detta göras under pågående match)
Se till så att respektive lagbänk ser ok ut.
Sedan gäller samma rutiner som på första matchen.
Välkomna nya matchvärdar.
Koordinera nyckelöverlämning och vad får sta kvar till div 1 match.
Se till att domarna lämnar nycklar.
Plocka undan alla framtagna saker. Gör ordning i ungdomsförråd och i brunaskåpet. Se instruktioner på dörrar i brunaskåpet.
Läktare och övriga golvytor skall grovstädas i samarbete med cafépersonalen. Sopsäckar ska tömmas och sopor skall till soprummet längst ner i korridoren bakom högra kortsidan.
Lycka Till!